Wednesday, April 27, 2011

Berlinbitar I

Nu så kommer det en skara bilder från påskhelgen i Berlin. Bland de bästa helger jag varit med om tror jag bestämt. Vi börjar med torsdagen.
Here's finally a selection of pictures from Easterweekend in Berlin. Among the best weekends I've had I think. We'll start off with the Thursday.

Photobucket

Photobucket
Bästa bananbrödet finns i Friedrichshain, på Aunt Benny. Där satt jag och läste en stund innan fina Johanna tittade förbi för en übertrevlig fikastund.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Dags att gå vidare.

Photobucket
Mötte upp Vesa i Hackescher Markt där vi slog oss ner i parken vid kanalen för ett par öl och djupa diskussioner.

Photobucket
Mina föräldrar var ju också i stan! Och när Marek äntligen slutat jobba möttes vi upp för en drink. Här är mamma.

Photobucket

Photobucket
Triss i rutor :)

Photobucket
Efter drink och inspektion av deras hotell åkte jag och Marek hem till Fhain och åt en sen middag på vårt favorit-thai-hak, Lemongrass.


Photobucket
En strålande början på en fin helg.


Translation:
Went for fika with Johanna at this great cafe Aunt Benny who holds Berlin's (Germany's?) best bananbread. Continued on to Hackescher Markt for a beer with Vesa, and when Marek finished work we met up with my parents who were also in town. The day ended with a late dinner at our favourite thai place, Lemongrass. Great start of a great weekend.

_

No comments:

Post a Comment