Thursday, March 3, 2011

Uppnådda mål

_
Nya numret av Yourlife hemma på köksbordet

Det första numret som jag fått vara med att utveckla

Och dessutom fått chansen att bidra med mer än grafisk design.

När jag fick det nya numret i handen slog jag upp 'medarbetare' sidan direkt. Det är nämligen så att under en lektion på college i Australien så skulle vi skriva om våra mål inom utbildningen. Jag klistrade in en utriven sida med just medarbetare för en tidning jag tyckte mycket om och skrev att där, där ska mitt namn stå en dag. Det var... 4 år sedan.
Man ska aldrig aldrig ge upp sina drömmar. Jag visste att mina mål var höga, men inte omöjliga. Så idag sträcker jag lite extra på ryggen och känner att det här numret kommer nog alltid ligga lite extra varmt om hjärtat.
Just det, så har jag skrivit en kort artikel om Berlin också, det får ni gärna tycka till om!
Nu ska jag äta upp mina firar-jordgubbar med honung, kesella och basilika. Yum.

Translation: When I received the new issue of Yourlife, I instantly hit the 'contributers' page. Because during a class in college, we were writing down our goals within the education, and I cut out a page with 'contributers' from a magazine I liked and stuck it in my notebook. I wrote that one day, my name should be on that list. That was... 4 years ago.
Never ever give up your dreams. I knew my goals were high, but not impossible to reach. So I'm a little extra proud of this issue that will now be very meaningful to me.
Oh, and I wrote a short article about Berlin as well which was great fun!
Alright, will finish my celebration-strawberries with honey, yoghurt and basil. Yum.

PS. Grattis mamma och pappa som firar 32-årig bröllopsdag idag, all kärlek till er!
_

4 comments:

  1. 1) Your name is in the masthead!
    2) You got your own article!
    3) You! Are! Awesome!

    Congratulations!

    ReplyDelete
  2. Darling! Asså shit man vad jag är stolt över dig!!! Du är så himla himla duktig! Speciellt gillar jag Berlin-guiden! Wow! Men jag måste läsa den också såklart men för mig är det coolt nog att du ens fått skriva en! You rock my dear! Du, vi måste verkligen snicksnacka snart! Saknar dig muchas! Love från Älmhult

    ReplyDelete
  3. Vanessa, you are so sweet and you're making me blush!

    Stickan! Herregud vilka fina ord! Tidningen kommer ut idag, haffa haffa! :)
    Saknar dig också käraste vän!
    Bisous

    ReplyDelete
  4. Åh grattis! Vilken bedrift! Bara att sikta mot nya mål :)

    ReplyDelete